preskoči na sadržaj

Osnovna škola Laslovo

Intervju s ravnateljicom OŠ Laslovo

Razgovarali smo s ravnateljicom OŠ Lalovo Silvijom Bockom. Cilj našeg ragovora bio je saznati nešto više o školskom projektu „Festival multikulturalnosti“ koji se drugu školsku godinu provodi u našoj školi.

MULTI-KULTI NOVINARI: Na početku bismo željele da nam kažete nešto o školi. Od kada postoji  škola u Laslovu ?

RAVNATELJICA: Povijesni izvor navodi da je u Laslovu postojala javna pučka škola već  1525. Stara je školska zgrada izgrađena 1808. godine pokraj kalvinske crkve, srušena je 1850. i izgrađena je nova. U početku je bila četverogodišnja škola, zatim šestogodišnja, a od 1955. je postala osmogodišnja. Zgrada sadašnje škole je izgrađena 1968. godine.Odtada je škola djelovala kao matična škola za područje naselja Laslovo, Ada, Palača i Silaš. Nastava se u početku izvodila na mađarskom jeziku, a doseljavanjem novih stanovnika škola je postala dvojezična.

MKN: 1991. Laslovo je razoreno. Što se dogodilo sa školom tijekom Domovinskog rata?

R: Tijekom Domovinskog  rata 1991. Godine, kao i sve zgrade u Laslovu, škola je opljačkana i razorena. Mještani su kao prognanici živjeli na raznim mjestima gdje su i naša djeca pohađala nastavu, a škola je djelovala u Mađarskoj, u Szigetvaru  gdje je bila većina Laslovčana. Sva školska dokumentacija je uništena u ratu.

MKN: Kada je škola obnovljena?

R: Škola je obnovljena 1999. godine. Na osmu godišnjicu okupacije Laslova 24.11.1999. godine svečano je otvorena  obnovljena škola.

MKN: Koliko ima učenika ove školske godine?

R: Nažalost svake nam se godine smanjuje broj učenika zbog iseljavanja mladih ljudi iz cijele Hrvatske pa tako i iz Lalova. Ove školske godine imamo 96 učenika.

MKN: Možete li nam reći kako se odvija nastava u školi?   

R: Nastava u našoj školi se odvija na hrvatskom jeziku u osam razrednih odjela, u jednoj smjeni. Uz redovite predmete učenici mogu pohađati izbornu nastavu Informatike, Njemačkog jezika, Katoličkog vjeronauka, Protestantskog reformiranog kršćanskog vjeronauka i Pravoslavnog vjeronauka. Po modelu C se uče mađarski i srpski jezik. Osim navedenog postoje izvannastavne aktivnosti, to su: Njegovanje mađarskog jezika, Ekolozi, Pjevački zbor, Graničari, Literarno-scenska skupina, Plesna skupina, Lutkari, a škola ima i Školski spotski klub „Vuka“ i Učeničku zadrugu. Značajne aktivnosti se izvode u okviru kurikuluma „Multi-kulti ambasadori“.

MKN: Koji su se sve projekti provodili u školi zadnjih godina?

R: U školi se provode manji i veći projekti. Manje godišnje projekte provode učitelji u sklopu svojih predmeta. Veći školski projekti su bili „Humanost na dijelu“, „Energija poduzetništva,energija uspjeha“, „Ruksak pun kulture“. Škola je partner na projektima: „Školska shema“ , „Školski obrok za sve i „Vrijeme je za školski obrok“. Nositelji smo projekta  „Festival multikulturalnosti-razvojem interkulturnih kompetencija do umijeća komuniciranja“ .

MKN: Koji je po vama najveći školiski projekt do sada?

R: Do sada je naš najveći projekt „Festival multikulturalnosti-razvojem interkulturnih kompetencija do umijeća komuniciranja“ .

MKN: Kada je započeo projekt?

R: Projekt je započeo 1. prosinca 2017. godine  i traje 20 mjeseci.

MKN: Tko je nositelj projekta Festivaj mulitikulturalnosti?

R: Nositelj projekta je učiteljica engleskog jezika Barbara Dadić-Eđed.

MKN: Tko je sve uključen u projekt?

R: U projekt su uključeni svi djelatnici i učenici škole.

MKN: Što je cilj projekta, što se željelo postići njegovim provođenjem?

R: Svrha projekta je razvoj interkulturalne pismenosti učenika partnerskih osnovnih škola (Laslovo,Dežanovac,Kistanje) kako bi se razvile kompetencije neophodne za cjeloživotno učenje, na način da će se projektnim aktivnostima u vidu stručnog osposobljavanja odgojno-obrazovnih djelatnika triju osnovnih škola razviti i unaprijediti nastavničke kompetencije te povećati kapaciteti škola za razvoj, implementaciju i provedbu izvannastavnih aktivnosti usmjerenih na razvoj interkulturalnih kompetencija učenika.

MKN: Ima li škola partnere u projektu?

R: Nositelj projekta je Osnovna škola Laslovo, a partneri su: Osnovna škola Kistanje, Osnovna škola Dežanovac, Pučko otvoreno učilište Vinkovci i Općina Ernestinovo.

MKN: Koji je način financiranja projekta?

R: Projekt se u cijelosti (1.495.628,52 kn) financira iz sredstava Europskog socijalnog fonda.

MKN: Koliko su trajale pripreme za početak projekta?

R: Pripreme za početak projekta su trajale godinu dana.

MKN: Koliko učitelja sudjeluje u projektu?

R: U projektu sudjeluje četrdesetak učitelja.

MKN: Na koji se način učenici uključuju u projekt?

R: Učenici triju škola su uključeni  u aktivnosti koje se provode u sklopu novog kurikuluma „Multi-kulti ambasadori“ kroz module: „Multi-kulti novinari“, „Naš splet“, „Multi –kulti istraživači“, ''Multi-kulti lonac'', „Multi-kulti prijatelji“, „Tamburaši“ i mnogi drugi.

MKN: Koje će se promjene u školi dogoditi projektom „Festival multikulturalnosti“?

R: Svaka škola će dobiti  novi kurikulum, priručnik s provedenim radionicama, opremanje školskih knjižnica, nabavku pametnih ploča za sve škole, Osnovna škola Laslovo je opremljena glazbenim instrumentima, a posebno je značajno upoznavanje triju škola, druženje njihovih učenika i učitelja te suradničko učenje na proljetnim i ljetnim školama i „Festival multikulturalnosti“  kao festival rezultata projekta i rada svih sudionika.

MKN: Mislite li da će se modernizacijom i tehnološkom obnovom škole povećati broj učenika?

R: U sadašnje vrijeme, kada je važno da škola bude prepoznatljiva i drugačija od ostalih,ovaj projekt dokazao je koliko i kako se radi u našoj školi, a samim time škola postaje zanimljivija i učenicima i roditeljima. Nadam se da će to prepoznati i roditelji iz Laslova kao i okolnih mjesta. Nažalost, to nije jedino što utječe na odluke roditelja.

MKN: Hoće li promjene biti primjetne i hoće li škole partneri biti modernizirane nakon završetka projekta?

R: Promjene su vidljive i što se tiče uvjeta rada i načina rada te općenito života u školi.

MKN: Mislite li da će uvođenjem tehnologije učenici lakše pratiti nastavu i hoće li im biti zanimljivija?

R: Budući da su današnja djeca drugačija nego nekada svi mi moramo ići ukorak s tim.Uvođenjem tehnologije ne smiju se zamijeniti i odbaciti drugi načini poučavanja nego raznolikim radom i korištenjem različitih izvora znanja učenike voditi zanimljivim radom do samostalnih otkrića i cjeloživotnog učenja.

MKN: Hvala lijepa što ste nas primili, izdvojili vrijeme za razgovor s nama i detaljno odgovorili na naša pitanja.

 

Laslovo, ožujak 2019.

 

Multi-kulti novinarke:

Ivana Deže, Marija Deže, 7.razred

 


Intervju s učiteljicom Barbarom Dadić Eđed

Danas ćemo razgovarati s učiteljicom engleskog jezika Barbarom Dadić Eđed, voditeljicom projekta „Festival multikulturalnosti – razvojem interkulturalnih kompetencija do umijeća komuniciranja“. Želja nam je da u razgovoru s učiteljicom saznamo nešto više o samom projektu.

MULTI-KULTI NOVINARI: Došli smo Vam u posjet kako bismo s Vama razgovarali o projektu „Festival multikulturalnosti.  Saznali smo da ste Vi voditeljica projekta te želimo iz prve ruke dobiti informacije o samom projektu. Na početku razgovora bismo željeli saznati odakle je potekla ideja za projekt? Kako i kada ste saznali da postoji ovakav projekt?

UČITELJICA: Početkom 2017. otvoren je poziv na dostavu projektnih prijedloga na temu unapređenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja.

Poziv je raspisao Ministarstvo znanosti i obrazovanja u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali pa su škole dobile obavijest o tome pa tako i naša.

Sam poziv je usmjeren na razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje, a to se odnosilo na jezičnu pismenost, matematičku, financijsku, digitalnu, medijsku,multikulturalnu pismenost.

Cilj ovog poziva bio je unaprijediti neke vrste pismenosti koje su temelj stjecanja ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.

MKN: Tko je osmislio naziv projekta?

U: Kada smo odlučili prijaviti našu školu na ovaj natječaj formuirali smo uži projektni tim koji je bio zadužen za razvoj cijele projektne ideje. U tom užem  timu bile su, osim mene, ravnateljica, pedagoginja, učiteljica matematike i glazbenog. Tijekom naših sastanaka i identificiranja problema, odlučili smo se za razvoj multikulturalne pismenosti, a tako se razvila ideja cijeloga projekta i samoga naziva.  

MKN: Kako se projekt i aktivnosti uz njega financiraju?

U: Projekt se u stopostotnom iznosu financira sredstvima Europskog socijanlnog  fonda u sklopu Operativnog programa „učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.“.  

MKN: Tko je sve radio na razradi ciljeva, vremena i mjesta realizacije  te aktivnosti koje će se provoditi za vrijeme provođenja projekta?

U: Na početku projekta sve navedeno razrađivao je uži projektni tim. Nakon što smo pronašli partnere za ovaj projekt,u suradnji s njima dogovarali smo vrijeme i mjesto realizacije projektnih aktivnosti. 

MKN: Kada je počeo, koliko dugo traje i kada će završiti rad na projektu?

U: Škola je ugovor za ovaj projekt potpisala 30.11.2017.,a dan potpisivanja ugovora ujedno je i početak projekta koji traje 20 mjeseci, točnije do 30. srpnja 2019.

MKN: Prvi dio projekta bio je usmjeren na edukaciju učitelja. Kako su se te edukacije ostvarile, koliko dugo su trajale?

U: Svrha prvog dijela aktivnosti, tj. edukacije učitelja, je bila razviti kompetencije učitelja kako bi se razvili kurikulumi za izvannastavne aktivnosti koje bi bile usmjerene na razvoj multikulturalne pismenosti učenika. Bilo je pet edukacija na kojoj su sudjelovali učitelji iz sve tri partnerske škole. Prva edukacija bila je u Laslovu od 1.-3. 2.2018. na temu Organizacija i provedba projektne nastave integrativnog pristupa poučavanju.

Druga edukacija u Dežanovcu od 22.-24.2.2018. na temu Intekulturalno obrazovanje.

Treća edukacija bila je u Kistanjama od 22.-24.3.2018. na temu Primjena IKT tehnologije u nastavi.

Na ovim edukacijama sudjelovao je veći broj učitelja, kao i na studijskom putovanju u Budimpeštu od 4.-7.4.2018. gdje smo posjetili Kinesko-mađarsku multikulturalnu školu.

Nakon toga uslijedile su dvije edukacije u Lovranu od 3.-5.5.2018. na temu Izrada i provedba kurikuluma,g dje je sudjelovalo po 5 učitelja iz 3 partnerske škole te od 7.-9.6.2018. na temu Metodologija definiranja ishoda učenja, u kojoj su sudjelovali ravnatelji i po 2 stručna suradnika iz sve 3 partnerske škole.

U konačnici, kao produkt ovih edukacija, stvoren je kurikulum „Multi-kulti ambasadori“, koji se sastoji od više manjih kurikuluma za izvannastavne aktivnosti koje se provode u sve tri partnerske škole.

MKN: Tko je sve uključen u projekt?

U: U našoj su školi u projekt uključeni svi učenici i učitelji.

Naravno ne svi u sve aktivnosti odjednom, ali tijekom školske godine većina će sudjelovati u aktivnostima. Slično je u partnerskim školama. Međutim, nešto je manji broj uključenih učenika i učitelja.

MKN: Tko je nositelj projekta i kolika mu je vrijednost?

U: Nositelj projekta je OŠ Laslovo, a vrijednost projekta je 1.495.628,52HRK.

MKN: Koje škole, osim naše, sudjeluju u projektu?

U: Osim naše škole, partnerske škole su OŠ Kistanje i OŠ Dežanovac, a partneri su nam također i Općina Ernestinovo i Pučko otvoreno učilište iz Vinkovaca.

MKN: Što će škole i učenici dobiti ovim projektom, u što su uložena dobivena sredstva?

U: Osim novih znanja kroz edukacije i tri nova kurikuluma, sve tri partnerske škole dobit će pametnu ploču. OŠ Kistanje i OŠ Dežanovac obogatit će svoj knjižni fond, a OŠ Laslovo dobila je glazbene instrumente i ostalu opremu za izvođenje priredbi. PUO dobit će prijenosno računalo. Sve ovo omogućit će provođenje aktivnosti predviđene novim kurikulima. Osim navedenog, slijedi terenska nastava za učenike u Skradinu i Tkon i Festival multikulturalnosti u Laslovu.

MKN: Koje se sve nove aktivnosti provode u školama, a isplanirane su projektom?

U: U našoj se školi aktivnosti „Multi-kulti ambasadora“ provode u sklopu šest modula tj. izvannastavnih aktivnosti: „Multi-kulti novinari“, „Multi-kulti lonac“, „Multi-kulti tamburaški sastav“, „Naš splet“,  „Multi-kulti prijatelji“, „Mali istraživači i znanstvenici“.

U OŠ Kistanje provode se INA „Dramsko-literarna“, „Mali likovnjaci“, „Multi-kulti lonac“ i „Foto mališani“.

U OŠ Dežanovac provodi se „Filmsko-dramska skupina Multi-kulti“ koja se provodi u dvije skupine „Multi-kulti filmaši“ i „Dramska skupina Multi-kulti“.

MKN: Na koji će se način pratiti rad učenika i učitelja voditelja aktivnosti?

U: Svaki modul, tj. INA, ima svoga voditelja. Svaki učitelj  voditelj piše svoj dnevnik rada u kojem opisuje aktivnosti koje je provodio i s kim je surađivao. Također vodi i evidenciju učenika koji su sudjelovali.

MKN: Kako će biti prezentiran rad učenika na projektu?

U: Radovi učenika bit će prezentirani u konačnici na „Festivalu multikulturalnosti“ koji će se održati u Laslovu. Bit će to petodnevno druženje u našoj školi, a jedan će dan, točnije četvrtak u tom tjednu, biti posebna svečanost na kojoj će se izvesti i prezentirati najvažnije aktivnosti ovog projekta.

MKN: Možete li nam reći nešto više o završnoj svečanosti u lipnju 2019.?

U: Festival multikulturalnosti održat će se u Laslovu od 3.-7.6.2019., cijeli će tjedan biti u znaku „Festivala“. Nastava neće biti uobičajena. Bit će to prezentacija najvažnijih projektnih aktivnosti i pravo multi-kulti završno druženje učenika i učitelja partnerskih škola!

MKN: S učiteljicom Barbarom razgovarali smo i saznali sve što nas je zanimalo o projektu „Festival multikulturalnosti. Učiteljice, hvala Vam što ste pristali na razgovor, strpljenu i iscrpnim odgovorima. Doviđenja!

 

Multi-kulti novinari Arian Toth i Ema Šilipetar, 5.r.

 


Za sve objavljene informacije i fotografije na web stranicama Osnovne škole Laslovo postoje pisane suglasnosti za njihovo objavljivanje sukladno Općoj direktivi o zaštiti osobnih podataka. Svako neovlašteno preuzimanje fotografija i sadržaja s ove web stranice nije dopušteno.

 

 

---------------

---------------

---------------

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Upisi u srednju školu


e-Dnevnik

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Časopisi

Korisni linkovi


CMS za škole logo
Osnovna škola Laslovo / Školska ul. 1, HR-31214 Laslovo-Korog / os-laslovo-korog.skole.hr / ured@os-laslovo-korog.skole.hr
preskoči na navigaciju