preskoči na sadržaj

Osnovna škola Laslovo

Erasmus+ KA1 projekt "Multikulti poduzetnišvo"

OŠ Laslovo djeluje u multikulturalnoj sredini te je prepoznala dva osnovna problema - interkulturalnu nepismenost i sve manji broj učenika uslijed činjenice da ljudi zbog nezaposlenosti odlaze u razvijenija područja zbog potrebe rješavanja egzistencijalnih pitanja, a samostalno nemaju poduzetničkih rješenja za problem.

To je ujedno bila osnova za Erasmus+ KA1 projekt "Multikulti poduzetnišvo". Budući da je glavni alat u borbi protiv netolerancije i iseljavanja adekvatno obrazovanje usmjereno na potrebe učenika, škola je kroz ovaj projekt omogućila aktivnosti koje promiču toleranciju i razumijevanje, pružila je priliku za međukulturni dijalog te doprinijela stvaranju dinamičnog, inkluzivnog i poduzetnog okruženja. Projekt promiče međukulturalni dijalog te razvoj poduzetničkih vještina kroz sve oblike učenja. Trajanje projekta je od 1.8.2019.-30.9.2020., a cilj je bio približiti poduzetništvo učenicima, ali i mještanima općine Ernestinovo, primjenjivati poduzetništvo u školi i svakodnevnom životu te na taj način doprinijeti razvoju ruralne multikulturalne sredine.

 

Kroz projekt su ostvarene mobilnosti učitelja, posjet školi u Švedskoj i edukacije u Irskoj i Španjolskoj, nakon čega su sudionici mobilnosti implementirali sadržaje u kurikulum te provodili radionice s učenicima. Tijekom radionica poticala se tolerancija i razumijevanje, pružala se prilika za međukulturni dijalog, a proizvod samih radionica je i otkrivanje neotkrivenih čari naše općine.

„Neotkrivene čari sportsko-rekreacijskog centra Kiserdo“ naziv je potencijalnog projekta koji je nastao kao rezultat aktivnosti projekta Multikulti poduzetništvo. Sportsko-rekreacijski centar sastojao bi se od biciklističke staze, staze za trčanje sa spravama za vježbanje i klupicama za odmor, uređenog kupališta i sjenica za druženje, skate, bike i adrenalinskog parka, edukativne staze, solarne rasvjete itd. U okviru LD Fazan bila bi recepcija na kojoj bi se mogli dogovoriti izleti, obilasci vlakićem, iznajmiti kajak i bicikl, dogovoriti terapijsko jahanje, degustacija domaćih vina i hrane. Jednom godišnje održao bi se Festival pogačica na kojemu bi se uz glazbu i edukativne i umjetničke radionice također pružala mogućnost za upoznavanje lokalne gastronomske ponude. Na ovaj način omogućili bi mještanima općine Ernestinovo aktivno uključivanje u rad za dobrobit zajednice, ali i vlastitu dobrobit kroz različite poduzetničke aktivnosti. Ovakav centar unaprijedio bi materijalne uvjete života, a kvalitetnim bi sadržajima pružio ugodan, dinamičan i inkluzivan život u multikulturalnoj zajednici.

Projekt Multikulti poduzetništvo omogućio je da učitelji kroz edukaciju usvoje specifična znanja i vještine koja su osim u svakodnevnom radu primijenili i tijekom provedbe samoga projekta, a posljedica toga je aktivnije sudjelovanje svih dionika u stvaranju vizije kako bi naša multikulturalna zajednica mogla zaživjeti kao turistički atraktivno mjesto kroz neki budući projekt u relativno kratkom roku te biti ugodnija i prosperitetnija za lokalno stanovništvo. Na ovaj način spriječio bi se odlazak stanovništva iz ruralne sredine i unaprijedila bi se kvaliteta života općenito.

Projekt je predstavljen Općinskom vijeću u Ernestinovu 9.9.2020. gdje su načelnica Marijana Junušić i vijećnici prepoznali vrijednost samoga projekta kao i ideje koja je proizišla iz njega.

 


ŠTO MISLITE O IDEJAMA NAŠIH UČENIKA?!

“Neotkrivene čari sportsko-rekreacijskog centra Kiserdő” naziv je učeničkog rada koji je nastao kao rezultat Erasmus+ KA1 projekta "Multikulti poduzetništvo", a u kojemu bi se ostvarile učeničke ideje:
- Recepcija u okviru LD „Fazan“ (koji također može ponuditi smještaj i hranu) - osoba zaposlena na recepciji bila bi zadužena za marketing i suradnju s posjetiteljima
- Vlakić za obilazak (učenici bi ga oslikali)
- Rekreativno i terapijsko jahanje (u suradnji s vlasnicima konja u općini)
- Iznajmljivanje kajaka/kanua/bicikala
- Edukativna staza - suradnja sa školama
- Staza za trčanje i vožnju bicikla - organizirana natjecanja i sportska događanja
- Sprave za vježbanje
- Klupice za odmor
- Pecanje i organizirane aktivnosti i natjecanja - u suradnji s ribolovnom udrugom Zlatna ribica
- Skate/Bike park
- Adrenalinski park
- Sjenice za obiteljska/poslovna druženja
- Uređeno kupalište
- Degustacija vina, domaćih sokova, hrane - suradnja s lokalnim OPG-ima
- „Festival pogačica“ – jedan vikend u godini kada bi se okupili umjetnici, organizirale radionice, degustacije itd.
- Obnavljanje mosta preko Vuke
- Solarna rasvjeta duž staze
Osim na zadovoljstvo lokalnog stanovništva Centar bi bio na raspolaganju pojedincima iz drugih dijelova Hrvatske, školama i firmama za edukacije, radionice, team building i sl.


Prezentacija našeg Erasmus+ KA1 projekta "Multikulti poduzetništvo" općinskom vijeću

Učenici naše škole, Katarina Dragičević, Petra Tolić, Božidar Pintarić, Arian Toth i Niko Pintarić, danas u 18 sati imali su čast prezentirati svoje zamisli koje su proizišle iz radionica Erasmus+ KA1 projekta „Multikulti poduzetništvo“. 🇪🇺
Učenici su u pratnji ravnateljice, pedagoginje i učiteljice engleskog prisustvovali sastanku općinskog vijeća u prostoru Općine Ernestinovo. Vijećnicima i načelnici Marijani Junušić predstavili su projekt i aktivnosti koje su sudionici mobilnosti proveli s učenicima, kao i vlastite zamisli koje su proizišle iz kreativnih radionica koje su poticale suradnju i poduzetništvo u ruralnoj multikulturalnoj sredini.
Zahvaljujemo učenicima, kao i načelnici što nam je pružila priliku da se i naš glas čuje te se veselimo budućoj suradnji!

FOTOGALERIJA


OBJAVA REZULTATA ISTRAŽIVANJA

OBJAVA REZULTATA ISTRAŽIVANJA anketnog upitnika učenika OŠ Laslovo o kvaliteti života

U okviru Erasmus+ projekta “Multikulti poduzetništvo” proveli smo istraživanje o zadovoljstvu kvalitete života u ruralnoj sredini. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove mještana o kvaliteti života kako bi učenici tijekom narednih aktivnosti mogli predložili konkretne mjere poboljšanja kvalitete života u sredini u kojoj žive.

Ovim putem zahvaljujemo svim mještanima Laslova, Ernestinova i Palače koji su ispunjavanjem anonimnog upitnika doprinijeli našem Erasmus+ projektu "Multikulti poduzetništvo".

Detaljne rezultate našeg istraživanja pogledajte u privitku.


Erasmus+ projekt "Multikulti poduzetništvo"

Zahvaljujemo svim učenicima i roditeljima na sudjelovanju u današnjem online predavanju koje je održala prof. Sunčica Oberman Peterka s Ekonomskog fakulteta u Osijeku u okviru našeg Erasmus+ projekta "Multikulti poduzetništvo". Veliko hvala profesorici na podršci i suradnji.
Cilj našeg projekta je približiti poduzetništvo učenicima, ali i mještanima Laslova te primjenjivati poduzetništvo u školi i svakodnevnom životu te na taj način doprinijeti sredini u kojoj živimo.

FOTOGALERIJA

 


Erasmus+ KA1 projekt "Multikulti poduzetništvo"

OŠ Laslovo djeluje u multikulturalnoj sredini te je prepoznala dva osnovna problema - interkulturalnu nepismenost i sve manji broj učenika uslijed činjenice da ljudi zbog nezaposlenosti odlaze u razvijenija područja zbog potrebe rješavanja egzistencijalnih pitanja, a samostalno nemaju poduzetničkih rješenja za problem. To je ujedno osnova za projekt "Multikulti poduzetnišvo". Budući da je glavni alat u borbi protiv netolerancije i iseljavanja adekvatno obrazovanje usmjereno na potrebe učenika, škola želi pružiti aktivnosti koje će promicati toleranciju i razumijevanje, pružati priliku za međukulturni dijalog te doprinijeti stvaranju dinamičnog, inkluzivnog i poduzetnog okruženja. Ovaj projekt promiče međukulturalni dijalog te razvoj poduzetničkih vještina kroz sve oblike učenja.

FOTOGALERIJA


KREDA analiza

Učenici 7. i 8. razreda su dobili zadatak da kroz KREDA analizu utvrde postojeće stanje škole i utjecaj okruženja na njezin rad. KREDA analiza sastoji se od šest ključnih pitanja: Čime se možemo pohvaliti? S kojim se teškoćama svakodnevno susrećemo? Koji su naši neiskorišteni resursi? Što nas koči na putu prema napretku? Što možemo napraviti da budemo još bolji? Tko nam može pomoći u napretku (osobe, institucije…).

Učenici su zadatak odradili vrlo savjesno i došli su do sljedećih rezultata. Kao dobre strane škole (čime se škola može pohvaliti) naveli su projekte, putovanja, odgoj učenika i učitelja, izvannastavne aktivnosti, turizam, zadrugu, okruženje, izgled škole, razne instrumente, tablete, pametne ploče, opremljene učionice, edukacije učenika, prihvaćanje različitih nacionalnosti, različite jezike, besplatne kuhane obroke... Detektirali su i teškoće s kojima se svakodnevno susrećemo, a to su: manjak učenika, predrasude, preopterećenje učenika, manjak sredstava za školu, ponašanje nekih učenika, uništavanje školske imovine, neprimjereno ponašanje prema besplatnoj školskoj hrani. Učenici smatraju da su naši neiskorišteni resursi puno prostora u školskom dvorištu, instrumenti koje učenici nisu u mogućnosti svirati, naša bogata povijest i kultura koja nije dovoljno naglašena,  bina za pozornicu, dječje igralište. Na putu prema napretku koči nas (prema analizi) manjak učenika, geografski položaj, iseljavanje, nezainteresiranost nekih učenika, manjak stručnog osoblja, nerazvijenost države, nezainteresiranost lokalnog stanovništva. Prema mišljenju učenika, ono što se napraviti kako bi škola bila bolja je: motivirati učenike, očuvati školski okoliš, radne akcije po selu, podizanje samopouzdanja učenicima, pomoć učenicima koji trebaju pomoć pri učenju, više radionica i poticanje sporta, predstavljanje učenicima nečeg novog, više priredbi i humanitarnih akcija, bolji Internet, više kuhanih obroka, obnova parketa, uvođenje sportskog dana… Institucije koje su učenici naveli kao one koje nam mogu pomoći su: županija, općina, država, školska liječnica, razne udruge, policija, vatrogasci, roditelji, turisti te sami učenici.

Analiza škole iz perspektive učenika važna je kako bismo povećali produktivnost i organizaciju rada škole te dobili povratnu informaciju o tome kako učenici vide postojeću organizaciju svoje škole. 


Projekt "Multikulti poduzetništvo"

U okviru Erasmus+ projekta „Multikulti poduzetništvo“ učenice Ena Sukić, Helena Đurak, Marija Deže i Ivana Deže u pratnji učiteljice Barbare Dadić Eđed dana 5. ožujka prisustvovale su predavanju na temu „Kako postati i opstati kao poduzetnik/ica?“ koje je organizirala Međunarodna mreža poslovnih žena, Gradska knjižnica i čitaonica Đakovo i Ekonomska škola „Braća Radić“, Đakovo. Članice Međunarodne mreže poslovnih žena predstavile su svoj poduzetnički put, ispričale svoje poduzetničke priče i učenicima pokazale sve ljepote i zamke poduzetništva!

Cilj našeg Erasmus+ projekta je približiti poduzetništvo učenicima, učiteljima i roditeljima provodeći poduzetničke aktivnosti, razvijati poduzetničke vještine te usvajati specifična znanja o poduzetništvu i poduzetničkoj kulturi.

FOTOGALERIJA


Domaćinstvo po uzoru na školu u Švedskoj


Domaćinstvo na naš način

Učenici osmog razreda su na satu razrednika pokazali svoje umijeće u pripremi jednostavnog deserta – muffina s jabukama i mrkvama. Na prijedlog ravnateljice i pedagoginje, učenici su prihvatili ideju te pri pečenju muffina pokazali svoju kreativnost i umijeće suradnje.

Sat je organiziran prema konceptu nastavnog predmeta „Home Ec“, tj. domaćinstvo, na kojem su u sklopu Erasmus KA1 projekta sudjelovale ravnateljica i pedagoginja u Švedskoj. Učenici su bili oduševljeni ovom aktivnošću, i naravno, okusom muffina koje su sami ispekli. Izrazili su želju da ovakvih aktivnosti bude što više.

FOTOGALERIJA


Erasmus+ KA1 "Multikulti poduzetništvo"

U okviru Erasmus+ programa provodimo projekt „Multikulti poduzetništvo“. Danas su učenici 8. r. naučili nešto o partnerskoj školi Internationella Engelska Skolan iz Švedske. Prezentaciju su održale pedagoginja Katarina Krajnović i ravnateljica Silvija Bocka koje su u okviru mobilnosti Erasmus+ KA1 u listopadu prošle godine posjetile ovu prekrasnu i uspješnu školu.


Rad mlađe skupine Naprednih Engleza

Rad mlađe skupine Naprednih Engleza koji su u okviru Erasmus+ projekta "Multikulti poduzetništvo" samostalno snimili film.


Teachers as Promoters of Active Learning!

KA1 ERASMUS+ COURSE FOR TEACHERS TITLE "Teachers as Promoters of Active Learning!"

16.12.2019.- 21.12.2019.

Dublin, Ireland

Alisa Tunić, učiteljica razredne nastave u OŠ Laslovo bila je na edukaciji  u sklopu KA1 Erasmus+ projekta u Dublinu.

Cilj edukacije je :

  1. kako odabrati praktično rješenje za poticanje učenika na rješavanje problema, formulirati složeno pitanje, raspravu, ideje u razredu
  2. vođenje i vrednovanje timskog rada učenika koji predviđaju i rješavaju probleme
  3. podržati učenike u suočavanju sa izazovima i u učenju
  4. teorijsko znanje i praktične vještine o novim metodama kao što su: obrnuta učionica, učenje temeljeno na projektima, učenje temeljeno na problemima, poučavanje temeljeno na slučajevima, učenje istraživanje


Ovaj tečaj namjenjen je učiteljima koji žele naučiti više o upravljanju učinkovitom i suvremenom učionicom koja potiče sudjelovanje i aktivno učenje koristeći najnovije tehnike.

Pokazalo se da su metode usmjerene prema učenicima superiorne u odnosu na tradicionalni pristup obrazovanju usmjeren na učitelja. Metode usmjerene na učenike održavaju autonomiju i suradnju učenika. Oni također olakšavaju kratkotrajno pamćenje, kritičko razmišljanje, vještine rješavanja problema, samopouzdanje i motivaciju.

FOTOGALERIJA


 

U okviru Erasmus+ KA1 mobilnosti i projekta Multikulti poduzetništvo učiteljica engleskog jezika Barbara Dadić Eđed pohađala je tečaj Photo&Video making: Creating and Adapting Visual Resources. Tečaj je održan u Irskoj u Dublinu, a video uradak je samo jedna od brojnih zanimljivih vježbi na ovom tečaju. Organizator tečaja: EuroPass Teacher Academy.


"PHOTO & VIDEO MAKING IN OUR CLASSROOM"

KA1 ERASMUS+ COURSE FOR TEACHERS TITLE "PHOTO & VIDEO MAKING IN OUR CLASSROOM"

Voditeljica Erasmus+ projekta “Multikulti poduzetništvo”, učiteljica engleskoga jezika Barbara Dadić Eđed, pohađala je tečaj Photo&Video making koji se održao od 14. – 19. listopada 2019. u Irskoj u Dublinu.

Ciljevi ovoga tečaja:

}  naučiti koristiti programe za stvaranje i obradu video zapisa i fotografija za poticanje učenja,

}  usvojiti vještine koje će voditi razumijevanju obrazovne moći brojnih (besplatnih) programa za snimanje i obradu fotografija i filmova,

}  stvoriti vlastite vizualne izvore u edukativne svrhe.

Glavne teme koje su obuhvaćene:

}  digitalna pismenost

}  medijska pismenost

}  poduzetništvo

}  kreativnost

Očekivani rezultati:

}  Znanja i iskustva stečena kroz mobilnosti integrirat će se u redovni i izvnannastavni program, a sve aktivnosti bit će objedinjene pod nazivom Multikuli poduzetništvo sa svojim ishodima te će se na taj način ostvariti ciljevi u razvoju obrazovanja u području poduzetništva i multikulturalnosti i prepoznatljivosti škole na europskoj razini.

}  Primjenjivat će se nove tehnologije, usmjeravati ka razvoju poboljšanja osobnih i profesionalnih kompetencija učitelja i učenika te će se podići razina svijesti o važnosti poduzetništva kao opciji za rješavanje egzistencijalnih pitanja kao jednog od polazišnih problema u zajednici.

}  Stvaranje novih poznanstava i partnerstva za buduće Erasmus+ projekte.

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=oRvQWDE1fNs

FOTOGALERIJA


STEAM EDUCATION AND ENTREPRENEURSHIP

KA1 ERASMUS+ COURSE FOR TEACHERS TITLE "STEAM EDUCATION AND ENTREPRENEURSHIP"

2. 9. 2019. – 6. 9. 2019.

Valencija, Spain

 

Svetlana Tomić, učiteljica matematike i fizike u OŠ Laslovo bila je na edukaciji  u sklopu KA1 Erasmus+ projekta u Valenciji.

Cilj edukacije je:

a)    Znati glavne karakteristike STEAM projekata

b)    Poznavati poduzetničke kompetencije potrebne za XXI stoljeće

c)     Poznavati različite strategije učenja za poboljšanje poduzetničkih kompetencija

d)    Znati primjere dobre prakse STEAM projekata koji se razvijaju u školama danas

e)    Poznavati alat za analizu prisutnosti različitih disciplina unutar STEAM-a projekta

Stavu studenata prema projektima koji povezuju znanost, tehnologiju, inženjerstvo i Matematiku (STEM) pristupamo iz različitih perspektiva koje uključuju interes, vlastite težnje i kapacitete u STEM-u. Posljednjih godina uključen je A (Art - umjetnost) kako bi se proširila ideja o potrebi interdisciplinarnog rada u učenju i potrebu uključivanja umjetnosti u dizajniranje projekta. Istraživanje o konceptu samoefikasnosti (percepcija koju studenti imaju o svojoj)vlastite sposobnosti prilikom sudjelovanja u znanstveno-tehnološkim aktivnostima) omogućilo je pronalaženje strategije za poboljšanje motivacije učenika i stavova poduzetnika unutar STEAM zadataka. Poznavanje dokaza i postojećih strategija na ovom polju koristan je resurs za poboljšanje sposobnost dizajniranja nastavnih situacija za nastavnike.

FOTOGALERIJA


 


Iskustva iz Švedske, Irske i Španjolske


Posjet školi u Švedskoj u sklopu Erasmus+ projekta

Od 14.  do 18. listopada 2019. godine ravnateljica Silvija Bocka i pedagoginja Katarina Krajnović sudjelovale su na job shadowingu u Švedskoj u sklopu Erasmus + projekta. Posjetile su multikulturalnu školu u Sundsvallu (Internationella Engelska Skolan Sundsvall). 

Tijekom radnog tjedna su prisustvovale nastavi gdje su promatrale tijek nastavnih sati, učili o upravljanju školom, o načinu vrednovanja učenika, provođenju projekata, multikuluturalnom načinu rada, načinima podučavanja poduzetništva i poduzetničkim aktivnostima u školi. Prije job shadowinga Osnovna škola Laslovo poslala je upitnik školi domaćinu o potrebama sudionika, njihovim interesima, okvirnom planu aktivnosti, obrazovnim strategijama, osobito onima koje promiču multikulturalnost i poduzetnišvo, nakon čega je ravnatelj sa svojim projektnim timom sastavio detaljan plan i program aktivnosti. Škole su potpisale sporazum (Erasmus+mobility agreement) u kojemu su navedeni detalji sudionika, detalji predloženog programa tijekom posjeta, ciljevi mobilnosti i zadaci prije, tijekom i nakon mobilnosti. Nakon tjedna provedenog u švedskoj školi, ravnateljica i pedagoginja dobile su nova saznanja i stekle nove ideje za iskorištavanje postojećih resursa svoje škole, za razvoj financijske pismenosti te ideje kako na novi način iskoristiti postojeće resurse s ciljem podržavanja stručnog usavršavanja djelatnika te poboljšanje kvalitete poučavanja i rada s učenicima.

FOTOGALERIJA

 

Za sve objavljene informacije i fotografije na web stranicama Osnovne škole Laslovo postoje pisane suglasnosti za njihovo objavljivanje sukladno Općoj direktivi o zaštiti osobnih podataka. Svako neovlašteno preuzimanje fotografija i sadržaja s ove web stranice nije dopušteno.

 

 

---------------

---------------

---------------

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Upisi u srednju školu


e-Dnevnik

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Časopisi

Korisni linkovi


CMS za škole logo
Osnovna škola Laslovo / Školska ul. 1, HR-31214 Laslovo-Korog / os-laslovo-korog.skole.hr / ured@os-laslovo-korog.skole.hr
preskoči na navigaciju